18.05.2009

 

O capodoperă germană

Imaginaţi-vă un echipament subteran „devorator” de roci, lung de 82 m, cu patru niveluri, de înălţimea unei clădiri de 20 de etaje, aşezată pe o latură. Acest monstru este mai greu decât douăsprezece aeronave jumbo 747 şi se târăşte prin pământ în spatele unei freze rotative uriaşe, înalte de peste 9 m. Sună puţin extraterestru? Este produsul unei imaginaţii hiperactive? Dacă aţi crezut aşa ceva, v-aţi înşelat. Nu suntem la Hollywood, ci la Discovery Channel.

Dacă sunteţi tipul de persoană care nu agreează genul SF, pentru că vă interesează realitatea, Allmannsweier din landul Baden-Württemberg este locul ideal pentru dumneavoastră. Localitatea Allmannsweier din landul Baden-Württemberg este una din cele mai plăcute regiuni ale Germaniei, faimoasă pentru mâncare bună şi localnici prietenoşi. Este în plus sediul companiei Herrenknecht, cel mai mare producător mondial de echipamente de săpat tuneluri. Iar aceste maşini sunt cele care pun în umbră imaginaţia oricărui scenarist hollywoodian de talie medie. Nu este deloc surprinzător că atât compania cât şi carismaticul său fondator, Dr. Martin Herrenknecht, au atras foarte mult atenţia mass-mediei mondiale în ultima vreme. “O inginerească ce frizează nebunia” este modul în care postul american Discovery Channel descrie echipamentul lui Herrenknecht care a forat un tunel de 5,4 şi unul de 3,9 kilometri în Kuala Lumpur în 2006. Proiectul definitoriu pentru cariera lui Herrenknecht şi una din cele mai îndrăzneţe lucrări publice de orice tip este tunelul Gotthard Base. Tunelul, care se află în construcţie din anul 2002, va face legătura între satul Erstfeld, din centrul Elveţiei, şi localitatea Bodio, din partea de sudest, pe o distanţă de peste 57 kilometri. După finalizare, în anul 2017, acesta va fi cel mai lung tunel rutier din lume; în plus, constituie una din cele mai mari provocări geologice, deoarece tunelul Gotthard traversează nouă zone geologice. Va trece prin roci de granit şi cuarţ, de-a lungul unor linii de falii şi pe sub un strat de marmură dolomitică, albăca zahărul – o provocare pentru orice echipament obligat să taie astfel de straturi.

Nicio stâncă nu-i prea tare, niciun munte nu-i prea înalt: Loctite şi Herrenknecht
Herrenknecht a cunoscut o dezvoltare continuă, de la înfiinţarea sa în anii '70. În prezent, are în jur de 3000 de angajaţi în întreaga lume iar vânzările sale au atins cifra de 1 miliard de Euro, pentru prima dată în anul 2008. Această impresionantă poveste de succes se datorează în parte faptului că Herrenknecht a profitat de avantajul oportunităţilor oferite de globalizare. China este una din ţările asupra căreia Herrenknecht şi-a concentrat atenţia la timp, iar în 2008 au putut sărbători livrarea celui de-al 100-lea echipament destinat centralelor electrice care alimentează economia mondială.

Indiferent de locul unde funcţionează aceste echipamente, Malaezia, China, Elveţia sau Brazilia, produsele Henkel Loctite joacă întotdeauna un rol important pe parcursul realizării acestor creaţii de inginerie care frizează nebunia. Asiguratorul de filete Loctite 243 este utilizat pentru fixarea tuturor şuruburilor acestui echipament, care trebuie să reziste la o enormă presiune în timp ce îşi deschide cale prin roca dură. O altă aplicaţie care beneficiază din plin de fiabilitatea garantată de Loctite este freza rotitoare a echipamentului. Unitatea de antrenare a frezei constă dintr-un număr variabil de motoare individuale. Brida circulară şi lagărul principal ale componentei suprastructurale ca şi carterul transmisiei şi lagărul principal sunt rigidizate treptat într-o structură lamelară, folosind Loctite 586. Acest proces permite transmiterea a mai mult decât dublul momentului de torsiune care ar fi putut fi obţinut prin altă metodă. Rigidizarea cu Loctite creşte fiabilitatea şi permite grupului motor să reziste forţelor care acţionează asupra sa sub straturile de pământ.

Inginerii de vânzări Loctite sunt de asemenea implicaţi în procesul de planificare a echipamentelor, în colaborare cu diverse departamente Herrenknecht pentru a satisface cerinţele constructive ale clienţilor cât mai curând posibil. Henkel şi Loctite sunt partenerul ideal pentru echipamentele de forat tunele Herrenknecht, care nu ştiu niciodată exact cu cel fel de roci urmează să se confrunte. Procesul de răspuns rapid al Loctite (a se vedea Articolul despre dezvoltarea produselor), permite răspunsul rapid la orice noi cerinţe, în câteva săptămâni. Următoarea oprire pentru echipamentele de forat tunele este Paris, unde trebuie executat noul tunel pentru linia 12 de metrou.




Produse şi Pieţe
Aveţi nevoie de ajutor?

Sunaţi la: 0745 11 30 22

Media & Materiale de descărcat