07.09.2009

 

Valoarea adăugată prin estetic

O mireasmă fină, dar inconfundabilă de vanilie inundă holul, iar atenţia vizitatorului este captată de frumuseţea nostalgică a unor motociclete italieneşti care decorează încăperea. Ceea ce pare a fi intrarea într-o staţiune balneo-climaterică de excepţie sau un local pentru motociclişti entuziaşti duce, în realitate, spre o expoziţie de robinete de apă şi accesorii de duş. Însă, dacă asociaţi robinetele de apă şi accesoriile de duş raionului corespunzător din magazinul de feronerie, va trebui să vă reconsideraţi poziţia.

Reflectând asupra moralităţii obiectelor
Atât filozofia companiei Gessi, cât şi filozofia Henkel scot în evidenţă importanţa frumosului. Încă de la înfiinţare, în 1876, misiunea pe care şi-a propus-o Henkel a rămas aceea „de a ealiza produse care să facă viaţa mai uşoară, mai bună şi mai frumoasă”. Frumuseţea, nu doar frumuseţea produselor, joacă un rol extrem de important şi în filozofia Gessi, care uneori sună a manifest artistic care uimeşte prin afirmaţii de genul: „Valoarea fundamentală a sistemului economic este frumosul. Frumosul nu se referă exclusiv la valoarea estetică a produsului în sine, ci este o dimensiune prezentă în fiecare aspect al activităţii economice.” Clientul mediu al magazinelor de bricolaj va fi probabil uimit să afle că un producător de robinete de apă are convingerea că „valoarea adăugată a unei mărci constă în componenta sa estetică şi în respectul acesteia faţă de oameni”. Prin urmare, producătorul s-a angajat în misiunea de a crea bunuri de consum artistice, bunuri care să „inducă reflecţia asupra moralităţii obiectelor”.

Fabricând frumosul
Totuşi, Gessi nu aruncă vorbe în vânt; la fabrica din Serravalle Sesia, chiar se realizează ceea ce se vorbeşte: „Nu vrem să rivalizăm cu producătorii ieftini din China. Livrăm cea mai ună calitate, atât în termeni de design, cât şi de funcţionalitate şi ne merge foarte bine,” explică Andrea Renna, Director de asigurare a calităţii. Nu e nicio exagerare: cifra de afaceri a companiei a crescut cu un uimitor 23 % în 2007. Robinetele Gessi prevăzute cu lumină colorată sunt un bun exemplu pentru atenţia acordată frumuseţii şi funcţionalităţii. Robinetele Rettangolo se caracterizează prin eleganţa minimalizată de marcă comercială, care se bazează pe formele geometrice: în acest caz un dreptunghi deschis. Când trece apa prin ţeavă, se aprinde un LED sensibil la temperatură, în diferite culori – albastru, purpuriu sau roşu – în funcţie de temperatura apei. Loctite este partenerul companiei Gessi de la bun  nceput, iar asiguratorii Loctite joacă un rol important în procesul de fabricaţie a unui mare număr de produse Gessi.i „Folosim produse Loctite pentru fiecare şurub care trebuie asigurat şi etanşat,” explică Andrea Renna. Fie că este vorba despre accesoriile de duş extraordinare sau de robinetele uriaşe de apă pentru bucătăriile industriale, Loctite joacă întotdeauna un rol vital în asigurarea durabilităţii fitingurilor.

Producţia elegantă
Uzina de la Serravalle Sesia, situată peste drum de expoziţie, este un alt exemplu care reflectă accentul pus de companie pe frumuseţe şi proiectare. Unitatea de producţie seamănă cu un laborator gigantic vopsit în culorile companiei – portocaliu şi negru. Fiecare muncitor poartă o cămaşă sau tricou cu însemnele companiei. Mijlocul de transport preferat în cadrul uzinei îl constituie bicicletele. Acestea sunt, desigur, colorate negru cu portocaliu şi având aplicat numele companie şi numele utilizatorului sau al departamentului. Chiar dacă Gessi îşi vinde produsele clienţilor, persoane juridice şi fizice, din întreaga lume, întregul proces de producţie are loc la uzina din Serravalle Sesia. A produce într-o regiune cu salarii mari, precum nordul Italiei nu înseamnă obligaţie, şi face parte integrantă din filozofia unei companii care pune accentul pe calitate şi pe un standard ridicat al relaţiilor dintre oameni. Timpurile moderne nu s-au oprit însă în pragul companiei Gessi. Fabrica, curată şi ordonată până la sterilitate, demolând orice percepţie stereotipă a haosului Italian şi spiritului laissez faire, utilizează roboţi şi alte tehnologii de producţie avansate ori de câte ori este posibil. Roboţii galbeni în carcasele lor din metal cu mişcările lor lipsite de graţie, şi totuşi ficiente, se remarcă în special la începutul liniei de asamblare. „Automatizăm acolo unde putem,” spune Renna. „Însă, datorită complexităţii produselor noastre, o mulţime de operaţii trebuie executate manual, lucru care nu se va schimba.” În timp ce ne conduce prin fabrică, Renna arată spre flacoanele roşii Loctite care se pot vedea pe multe din bancurile de lucru din interiorul unităţii. Manetele, dozatoarele de săpun sau oglinzile Gessi se bazează toate pe performanţa Loctite 638.

Soluţii creative
Colaborarea dintre Henkel şi Gessi transcende relaţia obişnuită furnizor-client. Fiind companii al căror succes depinde în mare măsură de un proces permanent de inovare şi de capacitatea de a răspunde rapid cerinţelor pieţei globale, Gessi şi Henkel au stabilit o relaţie care poate fi descrisă cel mai bine ca o formă de parteneriat. Directorul de asigurare a calităţii, Renna rememorează cazul unui dozator de săpun pe care Gessi l-a comercializat în Rusia. „Datorită diferenţelor de temperatură, adezivul obişnuit pe care îl foloseam a cedat şi a spart recipientul. Am reuşit să rezolvăm problema apelând la flexibilitatea încorporată în anumite produse Loctite,” afirmă Renna. „Dacă există o problemă pe care o putem soluţiona, ne putem ocupa de ea imediat,” afirmă Massimigliano Moneta, consultant tehnic Loctite pe probleme de vânzări, responsabil pentru Gessi. Loctite deţine un laborator în Milano, iar răspunsul vine în câteva zile. „Până acum, am reuşit întotdeauna să găsim o soluţie, în mod normal indicând utilizarea unui alt produs din gama produselor noastre,” spune Moneta. Chiar dacă nu ar trebui să fie cazul pe viitor, există întotdeauna European Technology Centre din Dublin, gata să preia sarcina de a găsi un adeziv creativ pentru un client creativ.




Produse şi Pieţe
Aveţi nevoie de ajutor?

Sunaţi la: 0745 11 30 22

Media & Materiale de descărcat